Produktordern kommer att levereras inom Sverige till kundens hemadress eller till den ParcelShop som ligger närmast kundens hemadress.
För leveranser till en annan adress måste leveransadressfältet vara fullständigt ifyllt.
Vi hanterar ordrar inom tre arbetsdagar och de levereras med valt postombud inom en period av högst fyra arbetsdagar till kundens adress eller till ParcelShop enligt följande bestämmelse för kundleveranser:
- Om paketet väger mindre än 20 kg:
- Om paketet väger mer än 20 kg
Kunden kommer då att få en orderbekräftelse via e-post efter att betalningen av ordern har bekräftats och sedan ytterligare ett meddelande med en bekräftelse om att ordern har skickats och en länk för att spåra paketet samma dag som paketet lämnar lagret.
Under alla omständigheter är det viktigt att du kontrollerar både paketets utvändiga skick och dess innehåll vid mottagandet. Om något skulle vara fel ska leveransen avvisas och texten "Avvisas på grund av dåligt skick" måste anges på kvittot som även ska signeras och dateras. Dessutom ska kundservice kontaktas via telefon på tfn +46 - (0)8 629 25 00. Om fel i varan upptäcks efter leveransen (upp till tre dagar efter mottagandet av paketet), måste kundservice också kontaktas och de kommer att förklara för dig vad du ska göra.
Fraktkostnad:
Frakten kostar 90 kr för leveranser i Sverige.
Service:
SIS erbjuder sina användare tilläggsservice utan extra kostnad. Vid problem i samband med ett köp kan användaren ställa frågor eller framföra en begäran genom att kontakta kundservice på följande nummer: +46 - (0)8 629 25 00.